21:11, 12 жовтня 2019 р.
Що чекати від освітніх реформ
Сьогодні сучасна освіта має безліч питань, але найголовнішим залишається низка змін, які відбуваються саме в цій галузі.
На деякі питання відповів начальникуправління освіти виконавчого комітету Лубенської міської ради Костенко Мирослав Володимирович (далі М.В.).
- Які нововведення відбулися перед початком навчального року і в перші місяці навчання?
(М.В.)- Міністерство освіти України впровадило стандартиНової української школи.
Другий рік поспіль по всіх школах Лубен проходить закупівля меблів, устаткування. В цьому році ми також суттєво покращили матеріальний стан приміщень перших класів.
Оскільки впровадження нових реформ потребує також і належної підготовки кадрів, всі вчителі, які працюють в початкових класах, як в тому році, так і в цьому, пройшли навчання на платформі EdEra (дистанційний курс ознайомлює вчителів з новим державним стандартом початкової освіти та методиками компетентнісного навчання). Це один з обов'язкових етапів підвищення кваліфікації педагогів, які навчають 1-й клас з вересня 2018 року та 2019 року (Наказ МОНУ від 15.01.2018 р. № 34 та №36). Наші колеги успішно його пройшли, навчання відбувалось під час канікул і у вихідні дні.
В цьому році до школи набрано рекордну кількість школярів (за останні десять років) - 550 нових учнів. Ми набрали 20 нових класів у школах міста. І це є важливим показником на майбутнє.
Стосовно шкільної форми — втратило чинність положення "про шкільну форму", проте це не значить, що вона заборонена. Кожен заклад освіти, враховуючи специфіку навчального процесу, приймає рішення самостійно. Це означає лише, що окремі школи використовують деякі елементи, певну атрибутику, котра підкреслює і виділяє особистість закладу.
В першу чергу одяг має бути зручним, естетичним, має дозволяти дитині вільно рухатися і почувати себе комфортно в школі.
- Що ви можете розповісти про освіту вдома?
(М.В.)- В нас є різні форми навчання, котрі поділяються на інституційні(ті, що безпосередньо в школі), а також денна, вечірня, заочна та індивідуальна. Це можуть бути сімейні навчання, екстернат, педагогічний патронаж. В наших школах здійснюються навчання за денною формою, також можна здобувати загальносередню освіту індивідуально.
Щодо сімейної форми навчання, в наших школах така можливість є, але дитина має бути зарахована до неї (це в будь-якому випадку навчання), їй надається можливість користуватися безоплатно необхідними підручниками, бібліотекою, тощо. Обов'язково здійснюється державна атестація — після четвертого і дев'ятого класу, оцінювання на протягом навчального року, потім ДПА. Тобто документ про освіту можна отримати лише після проходження цих обов'язкових етапів.
- Які умови є сьогодні в Лубнах для дітей, що потребують інклюзивну освіту?
(М.В.)- Інклюзивна форма навчання передбачає надання освітньої послуги безпосередньо у закладі освіти. У нашому місті у більшості шкіл за потреби та звернення батьків таких дітей, створено вже сім інклюзивних класів, де навчаються дев'ять дітей. Кожен клас передбачає створення необхідних умов, з урахуванням особливості цієї дитини. Також у кожному класі передбачена наявність асистента вчителя. В дошкільному закладі — асистента вихователя. У закладі створюється із певних фахівців команда супроводу для такої дитини. І таким чином ми максимально спрощуємо умови навчання створюючи комфорт таким дітям, щоб забезпечити їм право на здобуття освіти в колективі, в соціумі. З травня цього року функціонує інклюзивно-ресурсний центр, де фахівці психологи, логопеди, дефектологи, реабілітологи здійснюють комплексну оцінку можливостей дитини, щоб максимально реалізувати потенціал інтелектуальної й індивідуальної особливостей. Центром проведено комплексну оцінку понад 50-ти дітей нашого міста.
- Чи відбулися якісь зміни підвищення кваліфікації для вчителів на фінансовому рівні?
(М.В.) - Фінансування проходить на основі загальноосвітньої субвенції, яка розраховується за відповідною формулою. Щороку ця формула змінюється і відрізняється від попередніх. Це безперечно серйозні кошти. Місто утримує і здійснює видатки на всі комунальні витрати та інші послуги, котрими користуються заклади освіти, також повністю фінансуються садочки. Але коштів педагогічним працівникам, згідно з субвенцією, не вистачає щороку. Місто дофінансовує заробітну плату вчителів, тому в нашому місті збережені максимальні виплати, зокрема надбавка за престижність педагогічної праці, оплачуються всі заміни, які відбуваються в закладі освіти, інші соціальні гарантії, в повному обсязі здійснюється виплата за перебування у відпустці, лікарняні, виплати матеріальної допомоги на оздоровлення.
Розпорядником коштів є кожен освітній заклад, оскільки вони є юридичними особами і самостійно здійснюють фінансово - господарську діяльність. Кожен керівник в межах кошторису бюджету здійснює необхідні видатки, забезпечує всім необхідним.
- Коли чекати канікул у школах?
(М.В.)- Відповідно до чинного законодавства, графік навчального процесу приймає заклад. Після наради ми вирішили, що осінні канікули будуть проходити із 21 жовтня по 01 листопада 2019 року у всіх школах у міста.
- Що ви думаєте про роботу батьківських комітетів, які часто створюються в різних школах України?
(М.В.)- Батьки мають право організовуватися для того, щоб розв'язувати різні питання, пов'язані із перебуванням їх дітей у колективі. Вони можуть організовувати різні заходи або покращувати певні умови навчання в кабінеті чи групі. Але я наголошую щоразу, якщо такі рішення пов'язані зі збором коштів, то вони мають бути виключно на добровільній основі. Хтось із батьків - ініціаторів має таку можливість, а хтось цих можливостей або бажання не має. Педагогічним працівникам шкіл заборонено здійснювати збір таких коштів. Якщо буде така інформація чи сигнал про примус у такій справі, ми будемо реагувати відповідним чином і проводити службове розслідування.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
18:50
Вчора
15:49
7 жовтня
12:00
7 жовтня
live comments feed...