21:11, 12 жовтня 2019 р.

Що чекати від освітніх реформ

Що чекати від освітніх реформ

Сьогодні сучасна освіта має безліч питань, але найголовнішим залишається низка змін, які відбуваються саме в цій галузі. 
На деякі питання відповів начальникуправління освіти виконавчого комітету Лубенської міської ради Костенко Мирослав Володимирович (далі М.В.).

- Які нововведення відбулися перед початком навчального року і в перші місяці навчання?

(М.В.)- Міністерство освіти України впровадило стандартиНової української школи.
Другий рік поспіль по всіх школах Лубен проходить закупівля меблі
в, устаткування. В цьому році ми також суттєво покращили матеріальний стан приміщень перших класів.
Оскільки впровадження нових реформ потребує також і належної підготовки кадрів, всі вчителі, які працюють в початкових класах, як в тому році
, так і в цьому, пройшли навчання на платформі EdEra (дистанційний курс ознайомлює вчителів з новим державним стандартом початкової освіти та методиками компетентнісного навчання). Це один з обов'язкових етапів підвищення кваліфікації педагогів, які навчають 1-й клас з вересня 2018 року та 2019 року (Наказ МОНУ від 15.01.2018 р. № 34 та №36). Наші колеги успішно його пройшли, навчання відбувалось під час канікул і у вихідні дні.
В цьому році до школи
набрано рекордну кількість школярів (за останні десять років) - 550 нових учнів. Ми набрали 20 нових класів у школах міста. І це є важливим показником на майбутнє.
Стосовно шкільної форми — втратило чинність положення "про шкільну форму", проте це не значить
, що вона заборонена. Кожен заклад освіти, враховуючи специфіку навчального процесу, приймає рішення самостійно. Це означає лише, що окремі школи використовують деякі елементи, певну атрибутику, котра підкреслює і виділяє особистість закладу.
В першу чергу одяг має бути зручним, естетичним, має дозволяти дитині вільно рухатися і почувати себе комфортно в школі.

- Що ви можете розповісти про освіту вдома?

(М.В.)- В нас є різні форми навчання, котрі поділяються на інституційні(ті, що безпосередньо в школі), а також денна, вечірня, заочна та індивідуальна. Це можуть бути сімейні навчання, екстернат, педагогічний патронаж. В наших школах здійснюються навчання за денною формою, також можна здобувати загальносередню освіту індивідуально.
Щодо сімейної форми навчання, в наших школах така можливість є, але дитина має бути зарахована до неї (це в будь-якому випадку навчання), їй надається можливість користуватися безоплатно необхідними підручниками, бібліотекою, тощо. Обов'язково здійснюється державна атестація — після четвертого і дев'ятого класу, оцінювання на протягом навчального року, потім ДПА. Тобто документ про освіту можна отримати лише після проходження цих обов'язкових етапів.

- Які умови є сьогодні в Лубнах для дітей, що потребують інклюзивну освіту?

(М.В.)- Інклюзивна форма навчання передбачає надання освітньої послуги безпосередньо у закладі освіти. У нашому місті у більшості шкіл за потреби та звернення батьків таких дітей, створено вже сім інклюзивних класів, де навчаються дев'ять дітей. Кожен клас передбачає створення необхідних умов, з урахуванням особливості цієї дитини. Також у кожному класі передбачена наявність асистента вчителя. В дошкільному закладі — асистента вихователя. У закладі створюється із певних фахівців команда супроводу для такої дитини. І таким чином ми максимально спрощуємо умови навчання створюючи комфорт таким дітям, щоб забезпечити їм право на здобуття освіти в колективі, в соціумі. З травня цього року функціонує інклюзивно-ресурсний центр, де фахівці психологи, логопеди, дефектологи, реабілітологи здійснюють комплексну оцінку можливостей дитини, щоб максимально реалізувати потенціал інтелектуальної й індивідуальної особливостей. Центром проведено комплексну оцінку понад 50-ти дітей нашого міста.

- Чи відбулися якісь зміни підвищення кваліфікації для вчителів на фінансовому рівні?

(М.В.) - Фінансування проходить на основі загальноосвітньої субвенції, яка розраховується за відповідною формулою. Щороку ця формула змінюється і відрізняється від попередніх. Це безперечно серйозні кошти. Місто утримує і здійснює видатки на всі комунальні витрати та інші послуги, котрими користуються заклади освіти, також повністю фінансуються садочки. Але коштів педагогічним працівникам, згідно з субвенцією, не вистачає щороку. Місто дофінансовує заробітну плату вчителів, тому в нашому місті збережені максимальні виплати, зокрема надбавка за престижність педагогічної праці, оплачуються всі заміни, які відбуваються в закладі освіти, інші соціальні гарантії, в повному обсязі здійснюється виплата за перебування у відпустці, лікарняні, виплати матеріальної допомоги на оздоровлення.
Розпорядником коштів є кожен освітній заклад, оскільки вони є юридичними особами і самостійно здійснюють фінансово
- господарську діяльність. Кожен керівник в межах кошторису бюджету здійснює необхідні видатки, забезпечує всім необхідним.

- Коли чекати канікул у школах?

(М.В.)- Відповідно до чинного законодавства, графік навчального процесу приймає заклад. Після наради ми вирішили, що осінні канікули будуть проходити із 21 жовтня по 01 листопада 2019 року у всіх школах у міста. 

- Що ви думаєте про роботу батьківських комітетів, які часто створюються в різних школах України?

(М.В.)- Батьки мають право організовуватися для того, щоб розв'язувати різні питання, пов'язані із перебуванням їх дітей у колективі. Вони можуть організовувати різні заходи або покращувати певні умови навчання в кабінеті чи групі. Але я наголошую щоразу, якщо такі рішення пов'язані зі збором коштів, то вони мають бути виключно на добровільній основі. Хтось із батьків - ініціаторів має таку можливість, а хтось цих можливостей або бажання  не має. Педагогічним працівникам шкіл заборонено здійснювати збір таких коштів. Якщо буде така інформація чи сигнал про примус у такій справі, ми будемо реагувати відповідним чином і проводити службове розслідування.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#освіта зміни Лубенське управління освіти
live comments feed...