Актуальні способи маніпуляцій із вашою свідомістю

Актуальні  способи маніпуляцій із вашою  свідомістю

Десять стратегічних маніпуляцій в ЗМІ, викладених нижче, можна
сміливо ввести в навчальні програми. Кожній людині цікаво знати, що і
як вкладають в його свідомість. Прискіпливо оцінюючи їжу для шлунка,
ми іноді абсолютно байдужі до ерзаців, приготованих для промивання
мізків.

Переведення  уваги на другорядні події

Відволікати увагу суспільства від насущних соціальних проблем,
перемикаючи його на теми, що не мають реального значення. Щоб
громадяни, як діти, щодня знаходили у себе під подушкою чергову
забаву, що займає розум і час.

Льодяників для електорального обсмоктування хоч відбавляй: злочини,
катастрофи, що хвилюють кожного теми на кшталт мови або територіальних
відмінностей. Придатне все, що в даний момент влаштовує владу.

Влада спочатку створює проблеми, а потім береться їх вирішувати

Спочатку формується або складається сама по собі ситуація, яка
утрудняє розвиток суспільства. Потім ЗМІ виносять проблему для
всебічного обговорення. Коли дискусії розгорілися, політики і
управлінці пропонують варіанти вирішення цієї проблеми. Їх участь в
актуальному для країни хабі підвищує рейтинги і підтримку населення.

Програми та способи боротьби з корупцією активно обговорюються ЗМІ
протягом останніх  років. Явище досягло величезних масштабів з вини
держапарату, але розглядається як стихійне лихо, за яким немає
конкретної вини керівників і політиків. На антикорупційної хвилі
піднялися багато діячів, але корупції від того не зменшилося.

Привчати до незгод поступово

Випробуваний метод підготовки суспільства до сприйняття непопулярних
заходів. День за днем, рік за роком ЗМІ говорять про проблему, що
цікавить верховну владу. І суспільство виробляє звичку спокійного
реагування на невигідні для себе проекти: зведення до мінімуму функцій
держави, способи і характери приватизації, масове безробіття, рівень
заробітної плати, не здатний забезпечувати гідне життя.

Показовий випадок з податковою і пенсійної реформою. Коли влада
поспішала впровадити невигідні суспільству законопроекти, ситуація
мало не вийшла з-під контролю. Помилку виправили, перейшовши до
поступових заходів. Той же результат був досягнутий на більшому
часовому відрізку.

Відтермінувати виконання і дати надію

Представляючи непопулярні заходи в якості хворобливих, але необхідних,
влада пропонує суспільству поетапне їх застосування. Людям простіше
погодитися на жертви в майбутньому, ніж в сьогоденні. Та й надію вони
не втрачають - раптом все зміниться на краще. Люди не знають, коли
прийде похмурий «завтра», а журналісти не намагаються оцінити
прийдешні наслідки.

На відкладений попит будується будинок багатьох реформ, наприклад
пенсійної, результати впровадження якої суспільство в повній мірі
відчує через кілька років. І мільйони пенсіонерів все ще сподіваються
отримати від держави рівень забезпечення вищий за прожитковий мінімум.

Звертатися до суспільства як до дітей

У більшості пропагандистських виступів, розрахованих на широку
публіку, використовуються аргументи, персонажі, інтонації, слова,
зрозумілі навіть малим дітям або людям, затрималися в розумовому
розвитку. Інфантилізм мовних зворотів не випадковий. Якщо з вами
говорять такою мовою, то ви теж мимоволі знижуєте рівень своїх
відповідей або заперечень, ніби вам насправді 12 років.

Правило сполучених полемічних судин можна побачити і почути мало не в
кожній дискусійною телепередачі і публічних виступах політиків всіх
рівнів. В Україні воно посилюється поганим знанням мови і малим
словниковим запасом багатьох можновладців.

 Породжувати емоції, але перешкоджати думкам

Вплив на емоції - класичний прийом блокування здатності людей до
раціонального аналізу. Таке собі коротке замикання, позбавляє людину
можливості критичного осмислення того, що відбувається. З іншого боку,
стимулювання емоційних подразників дозволяє проникати в підсвідомість,
і, таким чином, легше впроваджувати страхи, бажання, побоювання.

Програми і риторика політиків насичені словами про патріотизм, любові
до людей і природи. Проголошується маса закликів до добра,
безкорисливості і подібного. У той же час звучить величезна кількість
застережень про неминучий крах держави, непримиренності людей Сходу і
Заходу. У штабах політичних партій плануються емоційні провокації на
кшталт повалення пам'ятників, опорочення опонентів та іншого
троллінгу, що змушує супротивника заковтувати блешню опонента.
Зазвичай ці новини займають головні сторінки сайтів і газет. У той же
час серйозний аналіз подій зміщується з перших шпальт і прайм-тайму,
як що не викликає інтересу у більшості.

Тримати у  невігластві і культивувати сірість

Низький рівень освіти, невігластво і посередність - потужні знаряддя в
руках ЗМІ. Підпорядкування своїй волі відбувається набагато простіше,
коли в руках знаходиться слухняний матеріал. «Якість освіти, що
надається нижчим суспільним класам, повинно бути посереднім і
мізерним, щоб невігластво, яке відділяє нижчі суспільні класи від
вищих, служило розділяє бар'єром».

Це тиха зброя правлячих еліт. Справа не тільки в підміні фахівців і
аналітиків «представниками народу», але і в руйнуванні системи освіти
в країні. Поки політики б'ються кожен за своє, в лабораторіях
освітньої сфери вирощується покоління next. У свідомості майбутнього
електорату гуманітарні цінності замінюються технічними, а їх соціальне
призначення зводиться до вміння заробляти на життя.

Захоплюватися посередністю

Поки читачі і глядачі дивуються, чому в соціумі так багато тупості,
вульгарності і хамства, ці якості стають критеріями відбору людей в
соціальні ліфти. Інтелектуали не потрібні системам, покликаним
виконувати волю верхів.

Преса активно бере участь в популяризації усіх своїх людей з багатьох
причин. Тому, що одні платять, інші заохочують, треті стають в чергу.
Брати інтерв'ю у сірих політиків вигідно. Вони завжди відкриті для
зустрічей і не полінуються в сотий раз повторити прописну істину.

 Підсилювати почуття власної провини

Психотерапевти знають, почуття провини - багор, яким легко підчепити
навіть найсильнішу особистість. Той, хто володіє багром, як сплавник,
направляє маси колод в потрібний потік. Якщо ЗМІ змушують людину
повірити у власну провину з приводу всіх оточуючих його нещасть, тоді
простіше відвернути його від боротьби за економічні і політичні права.
Самоприниження призводить до апатії і бездіяльності.

Вам не вдалася помаранчева революція, Майдан не виправдав сподівань -
значить, ви не здатні змінити суспільство, і будь-які протести
безглузді. Революція нічого не вирішує. Історія країни - це історія
поразок, в яких винні самі українці. Чи не ці слова ви чуєте від тих,
хто має намір постійно керувати кожним з нас?

Знати про людей більше, ніж вони самі про себе знають

Завдяки досягненням науки і сучасних технологій ЗМІ отримали в своє
розпорядження такі знання про соціум, які дозволяють випереджати і
передбачати тенденції і реакції суспільства. Медіа мають величезний
інформаційним ресурс і здатні керувати людьми в більшій мірі, ніж вони
самі.

Кожному громадянину країни при здійсненні простих життєвих операцій:
покупок товарів, оформленні власності, кредитів, обміні документів -
система нав'язує тисячу способів залишити про себе якомога більше
інформації. Узагальнивши та систематизувавши її, можна отримати
потужний інструмент впливу на людину.

Даремно думати, що всі ці стратегії плануються і здійснюються певними
людьми, такою собі масонською ложею при владі.

Це лише набір інструментів, який використовується в сучасній політиці.
Щось на зразок молотка, пилки і плоскогубців, якими можна виконувати
різні роботи, але на примітивному рівні.

Перечитайте уважно і не дозволяйте нікому маніпулювати вашою свідомістю.

психологія свідомість маніпуляція ЗМІ
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Коментарі