• Головна
  • Взаємодія з органами влади в період карантину з метою подальшого захисту чи реалізації своїх прав
16:59, 23 квітня 2020 р.

Взаємодія з органами влади в період карантину з метою подальшого захисту чи реалізації своїх прав

Взаємодія з органами влади в період карантину з метою подальшого захисту чи реалізації своїх прав

На період дії карантину більшість органів державної влади припинили прийом громадян та перейшли на онлайн роботу.

Разом із цим прийнято зміни до законодавчих актів, якими спробували врегулювати нюанси реалізації/захисту прав громадян в умовах карантину. Однак внісши зміни в закони, не внесли зміни в підзаконні акти, не надали роз'яснень. Багато людей опинились в ситуації коли ні вони, ні посадові особи не знають як діяти.

Наприклад, ситуація 1.

По закінченню шестимісячного строку нотаріус відмовляється видавати людині свідоцтво про право на спадщину, оскільки він не здійснює прийом громадян через карантин. При цьому в будинку, який людина успадкувала, живуть сторонні люди. Виселитись добровільно вони не бажають. А через суд він не зможе їх виселити, оскільки не має документів про право власності і не може підтвердити своїх законних прав на житло.

Ситуація 2.

Знову ж таки спадщина. Особі необхідно звернутись до нотаріуса в межах шестимісячного строку для прийняття спадщини. Потрібно подати, серед іншого, свідоцтво про народження (це може бути будь-який інший документ, що підтверджує державну реєстрацію акту цивільного стану: шлюб, смерть, інше). Свідоцтво втрачене. Отримати Витяг з реєстру актів цивільного стану він не може, оскільки в період карантину прийом громадян у ДРАЦС здійснюється виключно з питань державної реєстрації народження, смерті видачі архівних документів, необхідних для підтвердження при захороненні.

Ситуація 3.

Після перебування на самоізоляції протягом 14 днів особа отримує від лікаря довідку, замість лікарняного. Лікарняний не видають, тому що в Інструкції щодо порядку видачі лікарняних відсутня така підстава як самоізоляція у зв'язку із проведенням заходів по запобіганню поширенню коронавірусу. Відповідно особа не отримає допомогу у зв'язку із тимчасовою непрацездатністю, бо підставою для виплати є лише лікарняний. Хоча змінами до закону Верховна Рада зазначила, що така допомога виплачується Фондом соціального страхування з шостого дня непрацездатності в розмірі 50 відсотків середньої заробітної плати.

Кожна ситуація, подібна чи інша, потребує індивідуального підходу. Однак є загальні, базові, скажемо так, незмінні алгоритми, якими варто користуватись в подібних ситуаціях. До будь-якого органу потрібно звертатись письмово з проханням надати відповідь, роз'яснення, вчинити якусь дію чи утриматись від її вчинення. В багатьох випадках потрібно дотриматись строку.

Навіть якщо у Вас немає не з Вашої вини якогось документу, варто відправляти звернення без нього. Замість цього документу потрібно прикладати лист/звернення/чи інший документ, який свідчить про Ваші намагання цей документ отримати. Якщо Вам усно повідомили, що не можуть щось зробити. А Ви не згодні з відмовою, потрібно знову ж таки звертатись письмово. Тому що, оскаржити дії чи бездіяльність в суді, можна лише тоді, коли у Вас виник спір і Ваші права порушено, а це підтверджується лише відповіддю.

Навіть якщо відповіді не дали потрібно надати звернення і підтвердження його направлення. Варто розуміти, особливо в нинішній ситуації правової невизначеності, більш ніж вірогідно вашим кінцевим пунктом буде суд. Всі листування з органами державної влади/іншими органами – це Ваша доказова база. Наступне. Яким чином контактувати з органами в період карантину.

1-й варіант, стара перевірена схема – Укрпоштою. З описом вкладення. Щоб ви чітко могли підтвердити що саме, кому та коли Ви відправили.

2-й варіант – онлайн. Існує електронна скринька mail.gov.ua ( https://e-court.mail.gov.ua/?_task=login&_action=welcome). Реєстрація відбувається з допомогою електронного цифрового підпису. Така скринька може вважатись Вашою офіційною електронною поштою. Для листування з органами влади варто використовувати саме її, адже це знімає питання підтвердження особи. Також варто пам'ятати, що існують електронні сервіси.

Наприклад, 1) кабінет електронних сервісів (https://kap.minjust.gov.ua/). Тут можна отримати доступи до державних реєстрів, речових прав на нерухоме майно, юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, отримати інформаційну довідку, електронну виписку/довідку/витяг.

2) Електронний кабінет платника податків (https://cabinet.sfs.gov.ua/), де можна отримати довідку про доходи.

3) Електронний пенсійний кабінет (https://portal.pfu.gov.ua/), де можна отримати часто запитувані довідки ОК-5 та ОК-7.

Для забезпечення та реалізації своїх прав та інтересів ви можете звернутися дистанційно до Лубенського центру безоплатної правової допомоги за поштовою адресою: 37500, м. Лубни, Полтавська обл. вул. Монастирська, 17​

В телефонному режимі - (МТС) 095 253 66 14,​ (05361)77-479 – приймальня.​ Відправити лист на електронну адресу: [email protected]

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
live comments feed...