Навчальний рік у Лубнах завершиться дистанційно

 Згідно оприлюднених Міністерством освіти роз’яснень щодо того, як завершити навчальний рік керівникам департаментів (управлінь) освіти і науки та керівникам шкіл, останні дзвоники та випускні проводити не варто, дітей слід оцінити дистанційно, і не треба їх перевантажувати.

Так учні 1-8-х і 10-х класів за парти цього навчального року вже не повернуться.

Як закінчити навчальний рік у школах України?

За Законом «Про повну загальну середню освіту», організація навчання і виконання освітньої програми є внутрішніми питаннями кожної школи. Міністерство освіти України пропонує не проводити останні дзвоники та випускні вечори. Учням не випускних 1-8, 10 класів, які не планують навчатися в іншому закладі освіти, радять надіслати копії документів електронною поштою або в інший спосіб, а оригінал віддати у вересні.

Так само у вересні радять організувати в 2-11 класах вхідне оцінювання учнів, щоб діагностувати рівень навчальних досягнень за попередній рік та планувати подальшу роботу з матеріалу, який учні вивчали дистанційно. У наступному навчальному році, щоб узагальнити та закріпити навчальний матеріал за попередній рік, в навчальному плані суттєво збільшать навчальний час.

Ще 2019-2020 навчального року до 15 червня 2020 року слід оформити свідоцтва про здобуття базової середньої освіти, свідоцтва досягнень, табелі навчальних досягнень учнів. Директорам шкіл також радять розробити і затвердити графіки видачі випускникам 9-х класів свідоцтв з урахуванням протиепідеміологічних вимог. Зараз же педагогам радять:

скласти графік дистанційних перевірочних робіт та усних опитувань так, шоб не перевантажити учнів;

організувати окремі дистанційні консультації учням, які хворіють або на самоізоляції;

підсумкове річне оцінювання навчальних досягнень провести дистанційно;

завершити оформлення шкільної документації, зокрема заповнення класних журналів, після прийняття Урядом рішення щодо послаблення карантинних обмежень;

завершити навчальний рік відповідно до структури, визначеної закладом загальної середньої освіти на початку навчального року, а також з урахуванням виконання календарно-тематичних планів.

Як оцінити учнів у межах дистанційного навчання

Для учнів 1-2-х і 3-х пілотних класів початкової школи застосовується формувальне та підсумкове оцінювання. Для учнів 3-4-х класів початкової школи, базової та профільної школи — поточне, формувальне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання. Оцінювати можна в синхронному або асинхронному режимі. Синхронний режим — це більш об’єктивне оцінювання, але воно вимагає відповідного технічного забезпечення у вчителя та всіх учнів. Залишається ризик технічних збоїв під час виконання окремими учнями завдання, тому слід застосовувати індивідуальний підхід та передбачити можливість повторного виконання тесту (контрольної, самостійної роботи тощо). У синхронному режимі учні можуть:

виконувати тести на платформах Google Classroom, Naurok, Moodle тощо за вибором вчителя та з урахуванням можливостей учня;

виконувати письмові роботи, у тому числі диктанти, із використанням відеоінструментів Skype, Zoom тощо;

брати участь в усних формах контролю (усний переказ, читання напам’ять вірша та прозових текстів, презентація та захист проєктів тощо) із використанням відеоінструментів Skype, Zoom індивідуально або в групах;

брати участь в онлайн-семінарах та онлайн-форумах із використанням відеоінструментів Skype, Zoom або в чатах на платформах дистанційного навчання (наприклад, Moodle) у закритих групах Facebook та ін.;

Асинхронний режим більш гнучкий, учні можуть виконувати завдання у зручний час, але він менш об’єктивний. Тому МОН рекомендує налаштувати опцію проходження тесту один раз та обмежити час на виконання завдання, встановити термін для здачі тесту (контрольної, практичної або самостійної роботи тощо), повідомляти результати індивідуально після здачі робіт всіма учнями. Якщо треба, вчитель може провести додаткове усне опитування учнів телефоном або через відеозв’язок.

В асинхронному режимі учні можуть:

виконувати завдання на одній з платформ (Google Classroom, Naurok, Moodle та ін. за вибором вчителя);

виконувати письмові роботи в текстових редакторах (Word та ін.) або в зошитах та надсилати вчителю файли з виконаними завданнями електронною поштою, в один з месенджерів (Viber, WhatsApp, Facebook тощо) або засобами поштового зв’язку (за відсутності технічних засобів навчання або доступу до мережі інтернет);

писати диктанти з використанням аудіо- або відеозаписів, створених та надісланих вчителем;

знімати на відео або записувати аудіо усних відповідей та надсилати файли вчителю засобами електронного зв’язку тощо.

Результати оцінювання МОН радить повідомляти учням так:

фіксувати в електронному щоденнику, якщо такий є;

надсилати дитині індивідуально через смс, електронну пошту, месенджери тощо.

Оприлюднення списку оцінок для всього класу є неприпустимим. Про те, яким способом вчитель оцінюватиме клас, слід повідомити батьків та учнів заздалегідь або оприлюднити цю інформацію на сайті школи.

Поточне оцінювання вчителі можуть здійснювати в усній і письмовій формах:

тестування, практичні, контрольні, діагностичні роботи, дослідницькі та творчі проєкти, есе, усні співбесіди та опитування тощо.

Кількість робіт для такого оцінювання під час дистанційного навчання варто оптимізувати, щоб не перевантажувати дітей. Тематичне, семестрове та річне оцінювання можна проводити віддалено, з використанням цифрових технологій. Якщо з навчального предмета не передбачені тематичні підсумкові роботи, підсумкову оцінку можна поставити за результатами поточного оцінювання. Учні, які не мають результатів поточного оцінювання з об’єктивних причин, можуть бути оцінені за результатами проведення семестрової контрольної роботи.

МОН рекомендує запровадити гнучкий графік проведення підсумкових контрольних робіт за ІІ семестр, загальна тривалість якого має становити не менше двох тижнів.

У Міністерстві радять попередньо надіслати учням графік проведення всіх видів оцінювання, у якому буде зазначатися:

форма та вид оцінювання з кожного навчального предмета;

необхідні для цього ресурси;

дата і тривалість проведення оцінювання (для синхронного режиму);

дата і час розміщення завдань, кінцевий термін та спосіб їх подання (для асинхронного режиму).

Учитель має отримати зворотний зв’язок від усіх учнів, чи вони ознайомилися з графіком, чи можуть технічно виконати та надіслати завдання у визначений термін. Якщо хтось з учнів не може це зробити, слід передбачити для таких учнів інший спосіб.

Учнів 4-х та 9-х класів у 2019-2020 навчальному році звільнили від державної підсумкової атестації (ДПА), тому в документах про освіту робиться запис «звільнений (а)».

Для учнів 1-2-х класів, а також 3-х пілотних класів НУШ застосовується формувальне та підсумкове (завершальне) оцінювання через спостереження за поведінкою учнів у різних видах діяльності та відстеження динаміки успішності виконання ними навчальних завдань. Навчальні і творчі роботи учнів систематизуються в портфоліо, яке використовується під час оцінювання для відстеження навчального поступу учнів. Спостереження ведеться вчителем протягом року.

Для учнів 2-х класів та 3-х пілотних класів НУШ рекомендовано надсилати завдання для проведення діагностичних робіт, які виконуються учнями на роздрукованих бланках, у зошитах або на окремих аркушах. Результати виконаних робіт фотографують та надсилають вчителеві електронною поштою, одним з месенджерів (Viber, Facebook, WhatsApp тощо) або звичайною поштою.

Діагностичні роботи можуть також створюватися вчителем та виконуватися учнями на одній з платформ дистанційного навчання (Google Classroom, Naurok, Moodle та ін. за вибором вчителя).

Самооцінювання є невід’ємною складовою формувального оцінювання, тому до завдань, які надсилає вчитель дітям для виконання, бажано додавати завдання для самооцінювання за тією шкалою, яка вже знайома учням та застосовувалася раніше. Завдання, підготовлені вчителем за допомогою електронних засобів, можуть містити інструмент для самооцінювання учнів в ігровій формі, що сприятиме підвищенню мотивації учнів до їх виконання. Дистанційно радять провести під час карантину також річні контрольні.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі

Суспільство
Громадяни, які мають бажання отримати житлову субсидію, повинні пам’ятати, що пільга не призначається боржникам по аліментах. Дані вимоги передбачені Постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 14.08.2019 року № 807. Згідно з нормами Постанови, житлова субсидія не призначається, якщо у складі домогосподарства або у складі сім’ї члена домогосподарства є ос...
Кримінал
Як повідомили у Головному управлінні ДПС у Полтавській області, днями знов було зафіксовано випадки телефонних дзвінків від невідомих осіб з номера телефону 0956308859, які від імені начальника Лубенської ДПІ Олександра Коломійця вимагали у суб’єктів господарювання Семенівського району надання грошової допомоги, з погрозами у разі відмови. Вкотре нагадуємо, що службові особи ДПС у Полтавській області жодних вказівок збирати гроші від свого чи від імені дов...
Здоров'я
29 вересня під головуванням виконувача обов’язки голови райдержадміністрації Сергія Сіряченка відбулося позачергове засідання місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, - розповідають в Лубенській РДА. З питання порядку денного щодо ситуації, що склалася в Лубенському районі з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, інформували завідувач Лубенського міжрайонного відокр...
Суспільство
Для виконання ремонтних робіт залізничний переїзд 169 км перегону б/п 167 км - б/п 172 км, з черговим працівником (Сторонське), буде закритий з 08 год 00 хв. 05 жовтня до 20 год 00 хв. 07 жовтня 2020 року. Про це повідомляють в Лубенській міській раді. Об’їзд автотранспорту буде здійснюється через залізничний переїзд, з черговим працівником, 175 км ст. Лубни (НКО).
Реклама
Позафракційний, безпартійний, депутат Полтавської обласної ради VII скликання. Народився 11.06.1975 року. Громадянин України. Освіта вища. Спеціальності: управління підприємством, публічне управління та адміністрування. Успішний підприємець. Створив високотехнологічні підприємства – ТМ «Наша Пекарня» і ТОВ «Наш Млин», забезпечивши роботою понад 100 працівників. Меценат та благодійник. Голова опікунської ради дитячого соціально-реабілітаційного центру «Наді...
Різне
Критична маса у ядерній фізиці - мінімальна кількість речовини, що ділиться, яка потрібна для початку самопідтримуваної ланцюгової реакції поділу. Тобто, переводячи на загальнодоступну мову, щоб добряче бабахнуло, потрібно довести до критичної маси. А сам термін «критична маса» можна розуміти по-нашому - двояко. Ось вам перший приклад: я так розумію, що у суспільстві вже виникла певна мінімальна, на жаль, критична маса людей, які розумно оцінюють стан спра...
Культура
Шанувати пам’ять Віри, Надії, Любові та матері їхньої Софії заведено 30 вересня. Легенда говорить, що маленьких доньок християнки Софії стратили за віру. Свята Софія довго оплакувала своїх доньок після їхньої смерті. Ось чому зазвичай цього дня завжди прохолодна погода та йде дощ, ніби плаче Софія. Тож нехай у кожного з нас буде нетлінна віра у добро, чиста надія на краще та життєдайна любов, яка завжди перемагає.
Культура
Ця зустріч відбулася два роки тому. З тих пір помінялося дуже багато. У Мгарі, як і в багатьох інших селах, що ввійшли до Засульської ОТГ оптимізували ФАПи, школи, дитсадки і бібліотеки. Бібліотечний фонд Мгарської бібліотеки передали до Вільшанки і тепер залишається тільки згадати, як же було всього два роки тому: -«Бібліотека - моя душа», говорить Наталія Григорівна Шабля, яка більше тридцяти років працювала бібліотекарем у Мгарській сільській бібліотеці...
Різне
Як повідомляє волонтер Лубенської благодійної організації "БФ" МЕЛЕК" Інна Пісня, окрім маскувальних сіток, виготовлених власноруч, та найнеобхіднішого для наших воїнів, цього разу їм доставлять ще й солодкі кавуни. Продукцію з баштану Олексія Коваленка на фронт доставляє волонтер Кость Перекопний.