
13:33, Сьогодні
Які переваги шукають-кожен четвертий українець купує за допомогою ШІ
Майже дві третини українців (64%) уже користуються штучним інтелектом (ШІ) у повсякденному житті, а 20% використовують його щодня. 23% українців вже використовують ШІ під час онлайн-покупок, передусім, щоб знаходити товари зі знижками. Про це йдеться у дослідженні Kantar Ukraine.
Українці та штучний інтелект: скільки на навіщо використовують у 2025
Попри популярність штучного інтелекту, українці ще лише привчаються використовувати цю технологію у повсякденному житті. 25% українців вже вважають ШІ такою ж повсякденною технологією, як смартфон або пошукові системи, ще 15% прогнозують, що незабаром так і буде.
Люди очікують від нього не «магії машин», а конкретної користі – швидкості, точності та допомоги в повсякденних рішеннях, йдеться у дослідженні.
«ШІ перестає бути символом майбутнього – він стає частиною нашої рутини. Українці вже не захоплюються ним як інновацією, а приймають як зручний інструмент, що полегшує життя», – сказала Анастасія Ямелинець, Клієнт-партнерка в Kantar Ukraine.
Кожен четвертий українець (23%) уже використовував ШІ під час онлайн-покупок, ще 36% планують спробувати. ШІ найчастіше допомагає:
- знаходити потрібний товар серед багатьох варіантів;
- оцінювати акції та знижки;
- отримувати персональні рекомендації.
13% користуються порадами ШІ, 12% – персональними підбірками, 10% – чат-ботами магазинів.
Водночас понад половина українців (57%) ще не має досвіду покупок із ШІ, в основному через незвичність або якщо не має ідей, де це спробувати.
Інтерес до технології зараз є не лише серед молоді: серед людей 41–55 років 42% ще не використовували ШІ, але планують спробувати.

Українці та штучний інтелект: скільки на навіщо використовують у 2025. Джерело: Kantar
Українці та штучний інтелект: скільки на навіщо використовують у 2025. Джерело: Kantar
«Так само колись було з онлайн-банкінгом чи безконтактними платежами. Коли технологія стає інтуїтивною, опір поступається користі», – каже Ямелинець.
Що українці очікують від ШІ у майбутньому
За даними Kantar Ukraine, ключові запити споживачів до штучного інтелекту:
- показувати, де найдешевше або є знижки (44%),
- пояснювати різницю між схожими товарами (35%),
- фільтрувати зайве (34%),
- підбирати персональні рішення (33%).
56% користувачів ставляться до ШІ нейтрально – «частково довіряю», 22% уже довіряють рекомендаціям, а ще стільки ж поки ні.
«Шлях довіри до ШІ повторює еволюцію брендів – від незнайомця до порадника, від експерименту до звички», – зазначила Анастасія Ямелинець.
Нагадаємо, штучний інтелект переходить на новий рівень розвитку. Якщо зараз алгоритми вчиться здебільшого на текстах і зображеннях, то наступний крок – симульовані середовища, де ШІ отримує досвід у реальному часі. Саме ці віртуальні «майданчики» можуть стати ключем до створення більш автономних і надійних систем.
Інформує thepage.ua
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини